söndag 5 maj 2013

Beslutsvånda med gott resultat

Restaurangen på Ålands bästa golfklubb serverar alltid god mat men idag blev det svårt. Bland de fem-sex alternativ som fanns på menyn stod både min favorit (lever) och gäddfärsbiffar med vitvinssås. Gäddfärs kan vara hur gott som helst om den som står i köket vet vad han/hon sysslar med men kan också lätt bli en besvikelse. detsamma gäller, när jag tänker efter, lever. All mat, faktiskt. När jag kommit så långt i mitt tänkande bestämde jag mig för att lita på köket och beställde in gäddfärsbiffen. Det var ett av de dittills få vettiga besluten jag fattat sedan jag kom ut till klubben. De övriga besluten hade jag, dessbättre, fattat ute på banan så de fick inga allvarligare konsekvenser än en skyhög score. Gäddfärsbiffen var gudomlig! Allt slit och lidande jag utstått ute på banan kändes plötsligt som fullt rimligt och rättvist när det fick en sådan belöning. Hoppas att gäddfärsbiffen återkommer på menyn (men helst inte samtidigt som levern).

2 kommentarer:

  1. Som jag sade åt dig när jag kom till bordet, " Nej, nu blev det fel ". Jag valde också mellan levern och gäddfärsbiffen men beställde grisfilén... Hehe

    ==L==

    SvaraRadera
  2. Det var skillnaden mellan dig och mig. Jag slutade att ta fel beslut när vi gick av banan...

    SvaraRadera